Aangekomen op ONE HAPPY ISLAND - Reisverslag uit Paraguaná, Aruba van Anne-Sophie Brand - WaarBenJij.nu Aangekomen op ONE HAPPY ISLAND - Reisverslag uit Paraguaná, Aruba van Anne-Sophie Brand - WaarBenJij.nu

Aangekomen op ONE HAPPY ISLAND

Door: Ann-eSophie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Sophie

01 Augustus 2016 | Aruba, Paraguaná


Piep Piep Piep.. de wekker gaat al vroeg. Ik word wakker en ja hoor, het avontuur gaat nu echt beginnen! Vroeg richting Schiphol waar Jojan, mama en papa mij gingen uitzwaaien. ‘zullen we dan maar afscheid nemen?’ zei ik. Snel een traantje wegpinken, een laatste foto en hop de douane door! Ik had een fijn plekje in het vliegtuig, kon mijn benen strekken in het gangpad, een goed gesprek voeren met mijn buurman en af en toe het stembandenschaartje tevoorschijn halen voor de koters achter me. Maar hoe leuk je het ook maakt, 12 uur zitten in een vliegtuig, met een tussenlanding op Bonaire, is een lange reis! Op het vliegveld stond een rijtje taxichauffeurs te popelen om twee meiden met hun hele hebben en houwen te verplaatsen naar hun nieuwe thuis. In de auto van Anthony paste onze bagage wel en hij heeft goed geholpen bij het zoeken naar de eigenaar van het ressort. Maar tevergeefs. Want een avontuur is geen avontuur als alles vlekkeloos verloopt… ‘waar is de eigenaar?’ ‘waarom neemt hij de telefoon niet op ?’ ‘ligt de sleutel echt in de brievenbus?’ ‘is dat wel de sleutel van ons huis?’ zullen we gewoon het huis ingaan? Uiteindelijk kwam toch alles goed, eigenaar gevonden en een leuk huis. Klaarmaken voor de eerste nacht. Shit….. koffer gaat niet open? Ga je niet menen… geen zin in gedoe nu, dus schaar erbij en openbreken! Zijn die bodypump lessen ergens goed voor! Ik had de koffer nog niet open of ik hoor een gegil vanuit Robin haar kamer. ‘Jezus wat moet dit voor beest voorstellen? No hell die ga ik niet doden. Veel te groot en veel te eng.’ De onderbuurman schrok zich wezenloos en zei alleen maar: ‘no serious, it’s dangerous!’ No kidding, het was gewoon een schorpioen! But it’s not gonna move anymore… he was murdered by our neighbour..
Inmiddels hebben we ook al een leuk festival meegemaakt, leuke mensen leren kennen, baby beach verkent, boodschappen gedaan bij de Arubaanse jumbo, een auto gehuurd die van ellende uit elkaar valt (lees: vreemd slot, kapotte kilometerteller, openvallend dashboardkastje, oververhitte motor na 5 minuten rijden, etc.) Ook zijn formele zaken aan het lopen. Maar dat gaat lekker op zijn Arubaans. Alle tijd en vooral heel heel heel vriendelijk. Er is nog zoveel te doen en te regelen, maar het begin is er. Tenslotte is het ook voor mij nu vakantie en daar moet ik van genieten. Eerst maar eens acclimatiseren en de rest komt later. Weet je nog? Alle tijd!

Ayo xx Anne-Sophie

  • 01 Augustus 2016 - 18:50

    Anke Ramakers:

    Hoi lieve Fiet,

    Ik heb het hele verhaal samen met Emme gelezen. Ze heeft heel aandachtig geluisterd. Ze was zo benieuwd hoe het met jou gaat.
    Gelukkig kun je na wat opstartprobleempjes nu ook gaan genieten van je vakantie.
    Emme wilt nog tegen jou zeggen: ik ga dadelijk slapen en ik ga heel lang slapen. Ik stond vanmorgen niet op en ik stond straks wel op met papa en mama en Bent. Ik ga met papa en mama en Bent naar onder. Ik heb een leuke dag gehad.
    Hihihi...

    Geniet van je vakantie meis. Nog even lekker ontspannen voordat je gaat beginnen.

    Dikke kus van ons
    Oh ja...er wilt nog eentje zelf haar naam typen.... Emme...hihihi

  • 01 Augustus 2016 - 19:09

    Susanne:

    Wat een leuk verslagje. Ik zie het allemaal helemaal voor me :-)
    Geniet ervan en we wachten hier op je volgende leuke belevingen!

    Groetjes Suus

  • 01 Augustus 2016 - 19:26

    Vera:

    Hai Anne Sophie, daar is ze dan aangekomen op dat eiland! Ik ga je verhalen lezen, moest er nu al om lachen! Ik kwam je moeder en vader tegen in de stand en had hier al iets over gehoord! Geniet nog maar lekker van je vrije tijd en vakantie! Liefs Vera

  • 01 Augustus 2016 - 20:19

    Marleen:

    Wat een verhaal Haha, en dit pas het begin.
    Verheug me nu al op de rest. Veel geluk meisje

  • 01 Augustus 2016 - 20:21

    Cecile:

    Fijn verblijf in Aruba!!!!

  • 01 Augustus 2016 - 21:07

    Kyra:

    Wat schrijf je toch weer heerlijk leuk, ondanks dat ik alle verhalen al gehoord had,
    werd ik toch weer helemaal meegenomen in je verhaal!
    Spreek je snel xxxx

  • 02 Augustus 2016 - 17:05

    Lieneke :

    Lieve Anne Sophie,

    Wat heerlijk voor je dat je nu gaat werken op Aruba. Echt een avontuur maar ook iets waar je je op hebt verheugd. Geniet lekker van alles wat je gaat meemaken. Liefs Lieneke

  • 02 Augustus 2016 - 17:49

    Margo:

    Lieve Anne-Sophie, wat een verhaal. Je bent er nog geen dag en hebt al van alles meegemaakt. Schorpioenen, ja die kom je daar tegen, maar ook nog heel wat andere dier ( tjes ). Na een tijdje Aruba, ben je nergens meer bang voor. Dat is toch echt niet voor te stellen. Gelukkig, alle problemen opgelost, en lekker genieten. Hier regent het, ze zeggen goed voor de boeren, ik ben het nu al zat. Geniet jij maar van de zon en alles wat Aruba te bieden heeft. Het avontuur, waar je je op verheugd hebt, is nu echt begonnen. Ik verheug me op je verhalen en alles wat jullie daar meemaken.
    Liefs Margo

  • 08 Augustus 2016 - 16:06

    Bart:

    Hoi Fietje,

    Wat is je Skype naam, probeer je te vinden.

    Zo te lezen al aardig in de weer geweest en is het avontuur nu al een mooie werkelijkheid.

    xx Krampje

  • 21 Augustus 2016 - 14:23

    Henny:

    Hoi Anne-Sophie,
    Ik heb genoten van je verslag, leuk verwoord hoor!
    Wens je een supertijd toe en ik blijf je volgen!
    Het gaat je goed!
    Groetjes en Xxx Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Paraguaná

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2016

Glitterjurken en stropdassen

05 Oktober 2016

Enjoy the little things in life.

26 Augustus 2016

Eerste schoolweek

12 Augustus 2016

Inburgeren

01 Augustus 2016

Aangekomen op ONE HAPPY ISLAND
Anne-Sophie

Actief sinds 25 Juni 2016
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 9048

Voorgaande reizen:

25 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: